پخش سریال «آمستردام» که به دلیل اختلاف تهیه کننده با مسوولان وقت پلتفرم پخش‌کننده متوقف شده بود، پس از یکسال وقفه قرار است که از سر گرفته شود.

سریال «آمستردام» برمی‌گردد/ پس از وقفه ای یکساله

به گزارش قدس آنلاین، سریال «آمستردام» بعد از انتشار چند قسمت در شبکه نمایش خانگی، به دلیل آنچه مشکلات بین صاحبان اثر و مسوولان وقت پلتفرم پخش‌کننده سریال عنوان شد، با توقفی حدودا یک ساله همراه بود که حالا بر اساس اعلام کارگردان، طبق رای صادره از سوی دادگاه، این سریال مجددا امکان پخش می‌یابد. اگرچه مردادماه پارسال تعویق در انتشار آخرین قسمت فصل اول این سریال با گمانه‌هایی مبنی بر توقف پخش آن از سوی ساترا مواجه شده بود اما به گفته‌ی معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا مجوز پخش قسمت آخر این سریال مدت‌ها پیش صادر شده و دلیل پخش نشدن قسمت آخر ایجاد مانع از سوی ساترا نبوده است.

همان زمان روابط عمومی سریال طی اطلاعیه ای اعلام کرد که عدم پخش قسمت دوازدهم که مقارن با پایان فصل اول سریال است به دلیل عدم انجام تعهدات پلتفرم و اختلاف حادث با گروه تهیه و تولید سریال بوده و  قسمت دوازدهم تحویل پلتفرم شده اما از پخش آن امتناع کرده اند. 

حالا پس از گذشت حدود یکسال، مسعود قراگزلو ،کارگردان سریال «آمستردام» در صفحه شخصی اش در فضای مجازی اعلام کرده که این سریال قرار است به شبکه نمایش خانگی برگردد.

این کارگردان با اعلام بازگشت دوباره سریال «آمستردام» نوشته است که دادگاه تجدید نظر با تایید حکم دادگاه بدوی پلتفرم‌ ‌پخش‌کننده را مقصر شناخته و در ادامه آورده است: این پخش دیرهنگام هرچند جبران ظلمی که به اثر و مخاطبانش شده نیست اما همین که زحمات ده‌ها نفر از همکارانم نیمه تمام نمی‌ماند کمی التیام‌بخش است.

بر اساس آنچه کارگردان توضیح داده، نحوه انتشار این سریال هنوز مشخص نیست و  نوشته است: باید دید با تصمیم تهیه کننده، ادامه پخش از همین پلتفرم است یا  پلتفرم‌ دیگر.

«آمستردام» نخستین تجربه سریال‌سازی مسعود قراگزلو است که بازیگرانی همچون هنگامه قاضیانی، شهرام حقیقت‌دوست، مهدی سلطانی، مهدی پاکدل، مجتبی پیرزاده، روشنک گرامی، مینا ساداتی و… در آن نقش آفرینی داشته اند. 

سریال «آمستردام» داستان یک خانواده خلافکار را روایت می‌کند که با وجود کینه‌ها و دشمنی‌های پی در پی، باید قدرت خود را حفظ کنند و خود را سرپا نگه دارند. شهاب، فرد اول این امپراطوری، به دنبال تضاد منافع با باربد و رحمان، با آن‌ها وارد جنگی نرم می‌شود. او از باربد، فرمول تولید آمستردام و از رحمان، عاملیت فروش را می خواهد. 

طبق گفته ایمان افشار یکی از تهیه‌کنندگان «آمستردام»، این سریال که پخش آن از شهریور ماه سال ۱۴۰۲ به دلیل اختلاف مالی سازندگان با پلتفرم تماشاخونه متوقف شده در ۳۰ قسمت تولید شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.